Het fundament waar op kan gebouwd worden, de basis van alles, is de persoonlijke ontwikkeling van het kind.
Wij hechten heel veel belang aan het welbevinden van het kind. Maakt het kind contact met anderen? Is het kind betrokken? Gemotiveerd? Beschikt het kind over voldoende zelfvertrouwen, is er een werkhouding aanwezig,…? Het is pas als het sociaal-emotioneel goed zit bij een kind, dat een kind tot leren kan komen.
Een kind mag bij ons kind zijn, in hun eigenheid, met hun talenten, met hun rariteiten, met hun verhalen, met hun dromen, op hun tempo nemen wij hen mee in hun ontdekkingsreis op de Speelplaneet.
Een kind moet kansen krijgen om dingen uit te proberen en om fouten te maken. Een kind moet de ruimte en de tijd krijgen om zichzelf te ontwikkelen. Wij zijn er om hen te begeleiden in dat proces, de weg die zij afleggen om hun doelen te bereiken.
Een onderzoekende houding om meer te weten te komen over de wereld rondom hen is onze uitvalbasis om onze kinderen zo breed mogelijk te vormen. Met een blik op de toekomst, zetten wij in op de vaardigheden die zij later nodig hebben.
Door in te zetten op feedback geven en krijgen, jezelf evalueren en bijsturen, leren onze kinderen wat hun sterktes en zwaktes zijn. Deze onderzoekende houding vergroot hun zelfkennis, waardoor ze betere weldoordachte keuzes kunnen maken in hun denken en handelen.
Door sterk in te zetten op de persoonlijke ontwikkeling van het kind, de begeleiding in hun proces, de onderzoekende houding en hun zelfkennis, stomen wij onze kinderen klaar om te ondernemen.
Met deze succesfactoren, zijn zij klaar om te lanceren naar de volgende stap in hun jonge leven, om de wijde wereld in te trekken en om verder te ontdekken wat er nog op hun baan komt…